Com comportar-se en hotels i restaurants de luxe

Com un dels millors hotels de luxe a la Costa Brava, avui parlarem sobre el comportament en aquest tipus de llocs.

En aquest petit manual de comportament en hotels i restaurants de luxe explicarem les regles bàsiques de protocol.

Les quals podràs posar en pràctica quan acudeixis al teu hotel 5 estrelles a la Costa Brava.

Regles bàsiques de comportament

El primer de tot, en el moment d’entrar a l’hotel de luxe, serà saludar el personal amb el que et creuis. Amb amabilitat i simpatia.

Als hotels de luxe a la Costa Brava és molt comú que el personal t’acompanyi a l’habitació.

Si en el moment de pujar a l’habitació, un empleat de l’hotel s’ofereix a acompanyar-te, presta atenció a les seves explicacions i no l’interrompis.

Aprofita també per comentar-li qualsevol dubte que et suggereixi l’habitació (com encendre la televisió, obrir les persianes …).

D’altra banda, recorda que, en general, tot el que no estigui sota el nom “complimentary” tindrà un preu.

I per tant un càrrec al teu compte corrent si és utilitzat.

Amb el que sigues conscient del que consumeixes a l’habitació, per no sorprendre’t si reps càrrecs inesperats.

D’altra banda, el personal de recepció està a la teva disposició per atendre’t, però no serà correcte trucar constantment per ximpleries (com per preguntar on és el comandament del televisor).

Amb el que serà millor que tractis de trobar les coses per tu mateix abans de cridar constantment a recepció.

Així, un cop estiguis instal·lat a l’habitació, dedica un petit temps a investigar què hi ha als calaixos i armaris, i a situar-te a poc a poc.

Pel que fa al personal, ja sigui en un hotel de luxe, restaurant, spa … Serà important tractar-los amb respecte, educació, amabilitat i simpatia.

Per a això s’haurà de fer servir un to de veu adequat, tractar-los de vostè, i no utilitzar mai gestos exagerats per cridar la seva atenció.

Comportament a la taula

Pel que fa al comportament a l’hora de dinar, caldrà tenir en compte les normes més bàsiques d’educació i protocol:

Abans de començar a menjar, s’ha d’esperar a que tots els comensals tinguin també el seu plat a taula.

A la taula no s’han de deixar objectes personals (ni mòbil, ni agenda, cartera…).

No es recolzaran els colzes a taula, ni s’utilitzaran els coberts per a qualsevol altra cosa que no sigui prendre els aliments.

Per descomptat, no es parlarà amb la boca plena, ni tampoc es beurà si encara es té menjar a la boca.

Finalment, serà agradable expressar la gratitud per l’atenció rebuda. I aquesta pot mostrar-se de diverses formes:

Depenent del país i la cultura, segons la valoració del client sobre el tracte rebut, se sol deixar una propina.

A més, serà excel·lent mostrar tal gratitud de forma verbal cap als empleats del lloc.

Finalment, abans de marxar s’ha de saludar el personal com a mostra de comiat.

Estàs pensant a visitar alguns restaurants o hotels de luxe a la Costa Brava?

Prova la gastronomia catalana basada en productes frescos i de temporada!

Hotel Santa Marta *****